ישיבת בני עקיבא נתניה - התוויה ראשית
התוכנית מתמקדת בנושא המייקרים לכיתות ז' .ותעופה - רחפנים טיסנאות לקבוצה של ט'.
- במהלך השיעור על המדריך לשים דגש על לימוד של טכניקות וקישורים לצורך בניית הפרויקט, תוך לימוד של החומר המילולי בצורה חוויתית
.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור יתחברו בצורה פדגוגית עם הלימוד וההתעסקות ברחפן
.
- יש לודא מחסן לטובת הציוד . תורנים שמביאים מהמחסן ציוד נדרש ומחזירים בסיום השיעור עבודות בלתי גמורות.
- קיום של ארגז עם שלט " החזרות להארה" שכל מה שהמדריך מניח שם אנחנו לוקחים חזרה.
תוכנית המייקרים זהה בשתי הקבוצות.
לכיתות ט' - תוספת שיעורי העשרה בתחום הרחפנים : בנייה של פריים כל 4 ילדים, הסבר על אלקטרוניקה של רחפן, אוירדוינמיקה, ושיעור הדגמה
של הטסה.
- יש לעבור על חוברת הקורס במלואה
, חוברת הקורס.
- התלמידים יבנו פריים בקבוצות של 4
-
רחפן 1 ישמש לצורך בניית האלקטרוניקה בין כל הכיתות
לוז שנתי
25 מפגשים של כ90 דקות
2 קבוצות 1 ז 1 ט
עד 22 תלמידים בכיתות ז'
עד 15 תלמידים בכיתה ט'
אותם תלמידים עד סוף השנה
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
רחפנים עם ט'
טיסנאות - לכיתות ט'