תעופה WE MAKE
תוכנית מייקרים בתחום התעופה
שכבת גיל ג'- ו'
שיעור 45 דקות
20 שיעורים
שיעור מספר |
תוכן השיעור |
מערך השיעור |
תמונות |
1 |
-
חשיפה לעולם התעופה והיכרות עם התוכנית.
-
מעבר על אופן הפעילות בכיתה במהלך התוכנית.
-
נתחיל בבנית טיסן מקצועי מעץ בלזה ונלמד על חלקיו השונים.
|
טריינר |
|
2 |
-
נמשיך לבנות את הטיסן הראשון שלנו, נאזן ונטיס אותו בחוץ.
|
טריינר |
|
3 |
-
חזרה אחורה אל המקום ממנו הכל התחיל, נלמד על היסטורית ענף התעופה.
-
נלמד על הבורג האווירי של לאונרדו דה וינצי ונכין דגם משלנו המדגים את המושג אוטורוטציה.
|
חלוצי תעופה
רוטוקופטר
|
|
4+5 |
-
נבנה דגם של מטוס שנוסע בעזרת מנוע חשמלי. נלמד על פעולת המדחף והכוחות הפועלים על המטוס.
|
מטוס חשמלי |
|
6 |
-
נלמד איך נוכל להכין טיסן ממגוון חומרים אפילו צלחת חד פעמית.
-
נתמקד באיזון ובהבנה של המושג מרכז כובד.
|
פוליסטיסן |
|
7 |
-
נבצע ניסוי המדגים כיצד כנף המטוס מייצרת עילוי.
|
כדורי ברנולי |
|
8 |
-
נתחיל בבנייה של הטיסן השני שלנו, הוא גדול יותר וטס אפילו יותר טוב.
|
זהבן |
|
9 |
-
נלמד על ציריו השונים של המטוס, וכיצד הוא נע במרחב.
-
נמשיך בבניית הטיסן שלנו, נצא החוצה ונראה האם טכניקת הבנייה שלנו השתפרה.
|
צירי המטוס
זהבן |
|
10+11 |
-
נבין ממה מורכבת האטמוספרה ואיך היא משפיע על כלי הטייס השונים.
-
נלמד על החללית הישראלית הראשונה, בראשית.
ועל המשימה אותה נשלחה לבצע בירח.
|
חללית בראשית |
|
12 |
-
נכיר את המטוס נוסעים הראשון שטס במהירות הקול.
-
נלמד למה היום אנו כבר לא זוכים לטוס במהירות גבוהה שכזו.
|
קונקורד |
|
13 |
-
נכין הוברבורד שמחליק במהירות, נבין איך נוצרים הפרשי לחצים בכנף המטוס, בעזרת חוק ונטורי.
|
הוברבורד |
|
14 |
-
אחד ממטוסי הקרב המצליחים בצה"ל.
נלמד על ההיסטוריה שלו, היכולות שלו, ונבנה טיסן המדמה את צורת המטוס.
|
F15 |
|
15+16 |
-
נכין מסוק מעץ, המדגים כיצד המדחף מסתובב.
-
נלמד כיצד המדחף מייצר עילוי, ונדבר מעט על אנרגיה סולארית בתחום התעופה.
|
מסוק סולארי |
|
16+17 |
-
לאחר שלמדנו כיצד מדחף מייצר עילוי, נבנה את הטיסן הממונע הראשון שלנו.
-
נבין כיצד מנוע הגומי יכול לאגור אנרגיה ולשחרר אותה בתור דחף.
|
עומרון |
|
18 |
-
נתחיל לבנות את הטיסן המקצועי ביותר בתוכנית.
היכולות שרכשנו במהלך התוכנית יבואו לידי ביטוי בבניתו.
|
פליפ |
|
19 |
-
נמשיך בבנייה נתמקד בשיוף נכון והדבקה מדויקת של החלקים.
|
פליפ |
|
20 |
-
נבצע יום הטסה עם מגוון הטיסנים שבנינו, נראה מי הטיסן שנשאר הכי הרבה זמן באוויר.
-
נסכם את פעילות התוכנית באופן חוויתי.
|
הטסה |
|
|
|
|
|
|
|