בשיעור זה נלמד מהם צירי הרחפן, ואיך הרחפן, שולט על תנועת הצירים באמצעות שינוי הסל"ד במנועיו.
צירים
לרחפן יש למעשה 4 צירים שהוא נע בהםץ נציג אותם ולחר מכן נראה
איך שינוי המנועים יכול לשלוט עליהם.
ציר 1 - ציר מעלית
זהו ציר בו הרחפן מסוגל לעלות/ לרדת אנכית. הציר הזה קיים במסוקים ואינו קיים במטוס.
צירים 2-4 יתוארו בתרשים שלמטה נקודת מוצא, חזית הרחפן תקרא צפון.
ציר 2, הכחול, זהו ציר הגלגול (roll) , יתואר כציר העובר מכיוון צפון לדרום, על ציר זה הרחפן מתגלגל ימינה ושמאלה.
ציר 3, הירוק, זהו ציר העלרוד (pitch), יתואר כציר העובר ממזרח למערב, על הציר הזה הרחפן נע קדימה או אחורה.
ציר 4, הכתום, זהו ציר הסבסוב (yaw), יתואר כציר העובר במרכז הרחפן מלמטה למעלה, על הציר הזה הרחפן מסבסב עם / נכד כיוון השעון.
התרשים הבא מראה מהי פעולת השינוי שעושים המנועים, באמצעות הטייס ומחשב הטיסה, כדי להשיג שליטה בצירים הללו: