הארה תכניות העשרה בעמ - Center of gravity and balance




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

מרכז כובד ואיזון הטיסן

מרכז הכובד הוא נקודת שיווי המשקל של הטיסן. כלומר, כאשר נחזיק את הטיסן במרכז הכובד שלו הוא יהיה במצב שיווי משקל. 

מה זה מצב שיווי משקל?

מצב שיווי משקל הוא מצב בו הטיסן אופקי כלפי הקרקע. הטיסן מקביל לקרקע.
 

 
בכל הטיסנים שאנו נבנה מרכז הכובד הוא 50%.
 
 

מה המשמעות של מרכז כובד 50%?

קודם עלינו לשאול 50% ממה? והתשובה לכך היא 50% משפת ההתקפה של הכנף.
נמדוד את המיתר של מרכז הכנף. מיתר המרחק משפת ההתקפה לשפת הזרימה.
 
 
 
במקרה שלנו מרכז הכובד, כאמור, הוא 50%, כלומר, בדיוק במרכז הכנף.
 
 

 
 
 
יש טיסנים בהם מרכז הכובד הוא לא 50%. למשל, מצאו את מרכז הכובד של הכנף הבאה,
אם ידוע שמרכז הכובד שלה צריך להיות 70%:
 
 
 
אם הבנתם זאת, אז מצאתם שמרכז הכובד הוא 70 מ"מ משפת ההתקפה.
 

איך מאזנים טיסן לפי מרכז הכובד?

כאמור, בטיסנים שלנו מרכז הכובד הוא 50%. רצוי מאוד לסמן את נקודת מרכז הכובד על כל חלק של הכנף.
מבט מלמעלה:
 
 
לפני שנמשיך נערוך ניסוי קטן:
נחזיק את הטיסן במרכז הכובד שלו.
איך נעשה זאת? שימו לב לאיור הבא:
מצב של חוסר משקל בחלק הקדמי:

 
 

בעזרת שתי אצבעות הנוגעות אך ורק בנקודות שסימנו.
מה קרה לטיסן? הוא נפל אחורה.
מה זה אומר? זה אומר שחסר לו משקל בחלק הקדמי.
 
חלקו הקדמי של הטיסן הוא החלק מהאצבעות שעל הנקודות עד לחרטום.
ולהפך, החלק האחורי של הטיסן הוא החלק מהאצבעות עד לזנב הטיסן.
 
כאמור, הטיסן בבדיקה הראשונה נפל אחורה, כי חלקו האחורי שוקל יותר מחלקו הקדמי.
לכן, נוסיף משקל לחלקו הקדמי עד שנגיע למצב שהטיסן, המונח על האצבעות, נמצא במצב אופקי כלפי הקרקע.
 
 
כאשר נוסיף יותר מידי משקל לחלק הקדמי של הטיסן, החלק הקדמי יהיה כבד יותר והטיסן כולו ייפול כלפי מטה.

 
 
נסו לאזן את הטיסנים שלכם בעצמכם על מנת להבין את נושא מרכז הכובד.
 

חשוב:

כאשר מרכז הכובד של הטיסן הוא לא כדרוש הטיסן לא יטוס כמו שצריך.



 



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים