התוויה ראשית - אורט רחובות
מורה מעשיר עבור צמד מורים מרואט רחובות -
גיא צעידי - עבור חטיבת הביניים - תוכנית שמתמקדת בנושא רחפנים
תמיר רובין זיו - עבור התיכון - תוכנית שמתמקדת בכנף קבועה
המורים מקבלים מאתנו ליווי מקצועי של 2 מפגשים - עבור חט"ב - גיא
2 מפגשים עובר התיכון - תמיר
מפגש חמישי לכולם ביחד חט"ב+תיכון
כל מפגש עד 3 שעות.
מומלץ ששני המורים יגיעו לכל המפגשים.
הפדגוגיה, העברת כל מערכי השיעור באחריות המורים עצמם, לפי בחירתם.
-חלק מהשיעורים משותפים לשני האשכולות, חלק יחודיים לאשכול מסוים בלבד.
- למטה התוויה מלאה לכל אשכול עם ציון מועד ההדרכה על הנושא לפי מספר המפגש שלנו (1 ו-2 )
- שיעורים שרשומים כהעשרה, חשוב שהמורים יכירו.
עשרת הדברות לשיעור מוצלח בתחום המייקרים כדאי להכיר :
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
מייקרים-גיא
חט"ב
גיא |
תיכון
תמיר |
שם המערך |
דגשים למדריך |
הכשרה |
מסירה |
החזרה |
1 |
|
פוליסטיסן |
כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים. |
|
|
|
1 |
|
רוטוקופטר |
כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י. |
|
|
|
1 |
|
מטוס חשמלי |
מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב. |
|
|
|
1 |
|
כדורי ברנולי |
צמד כדורים הממחישים את החוק החשוב ביותר בתעופה, באופן מפתיע מההגיון. |
|
|
|
רחפנים-גיא
טיסנאות - תמיר