חניכי הפעילות בונים במהלך הקורס, כטבמ"ם מסוג טיסן רדיו בשם הריסון,
בעמוד זה תוכל למצוא את המידע המלא עליו.
1. מדוע דווקא טיסן 4 ערוצים?
ההריסון הוא טיסן מושלם למתחילים, בעל מאפייני טיסה של טיסן טריינר.
השליטה בטיסן על ידי 4 ערוצי טיסה היא הדרך הנכונה ביותר לפי דעתנו
להכנס לעולם הכטבמים. הגה גובה, הגה כיוון, מאזנות ומצערת.
2. הריסון - גוף (קאפה)
ההריסון בנוי מלוח קאפה, חומר קל וחזק - בנוסף קאפה הוא חומר זמין
שניתן למצוא במגוון חנויות, לכן תיקון של שברים בטיסן הוא פשוט וזול.
האופן בו בנוי הטיסן מכנה לו חוזק מבני, לכן הוא מסוגל לספוג נחיתות
קשות.
3. מנוע וסרוואים
המנוע והסרוואים הם אלו שמושכים את הכטב"ם קדימה ומנווטים אותו
דרך האוויר, חשוב שהמנוע יהיה מסוג בראשלס ויהיה עוצמתי וקל משקל.
הסרוואים משנים את כיוונים של הגאי הכיוון מה שגורם למטוס לשנות את
כיוון המעוף שלו בהתאם.
4. בקר מהירות - העורק הראשי של הטיסן תפקידו של הבקר הוא להפוך זרם ישיר לחליפי.
הבקר מעביר זרם ישיר מהסוללה, ומסוגל לקלוט
תשודרת מהשלט שתקבע את כמות הזרם שיעברו דרכו ובכך את קצב סיבוב המנועים.
את הכטב"ם שלנו אנו מניעים באמצעות בקר שמיוצר במיוחד לחברת
הארה.בקרים אמינים ומדוייקים.
5. סוללה
סוללה היא מקור האנרגיה של בכטב"ם.
אנחנו משתמשים בסוללה מסוג LIPO- ליתיום פולימר.
זוהי סוללה שעשתה מהפכה בעולם התעופה והרובטיקה.
היא מסוגלת להוציא זרמים מאוד גדולים ממנה ובכך להפיק אנרגיה גבוהה
וכן לקבל זרמים גבוהים ובכך להיטען במהירות .
אנחנו נשתמש בסוללת 3 תאים - 11.1 וולט .
בעלת קיבולת שלMah 1300 שמספיקה ל כ - 7 דקות טיסה.
6. מדחף
המדחף מייצר את הסחב של הכטב"ם על ידי תנועת הסיבוב שלו.
למדחפים יש שתי מידות, אחת מציינת את הקוטר שלהם,
למעשה אורך הלהבים, שהוא מה שנותן לרחפן את הכוח
המידה השנייה היא הפסיעה שלהם, שהיא קובעת את המהירות של הרחפן.
ככל שהאורך והפסיעה גדלים, כך גם העומס על המנוע וצריכת הזרם. אנו נשתמש במדחפי 3*5
7. שלט רחוק
שלט מורכב ממשדר ומקלט.
המשדר מעביר תשדורת מידי הטייס אל מקלט הכטב"ם
זה מתרגם אותם לזרמים חשמליים שמועברים לבקר והסרוואים.
חשוב להשתמש בשלט עם טווח מלא
בחרנו לקורס, בשלט עם שישה ערוצים שיאפשר בחירה ביו מצבי טיסה
וכן שימוש בכפתור לצילום ממצלמה או תאורת לילה .
אחרי שעברנו על הכרות עם הכטב"ם , לא נותר אלא להגיע
לקורס ולהתחיל לבנות אותו ....