התוויה בני עקיבא רעננה
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי תעופה. הצמקדות בנושא רחפנים
תוכנית אחת לקבוצה אחת
- למטה התוויה מלאה , עם מספרי השיעורים המתוכננים.
-שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף
ההתוויה במלואו.
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית.
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן.
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים.
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר.
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר.
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם.
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור.
הרחבת רחפנים
-ההתוויה מלאה שיעורי הרחבה בתחום להקרנה לילדים. תוך כדי שלבי העבודה על שני רחפנים קבוצתיים מלאים עד לריחוף .
- כל ללמיד בונה פריים ללא ברגים כחלק מלימודי הסדנא
- לשלב שיעור הטסה של DJI
- אפשר לשזור את נושא הרחפנים יחד עם המייקרס והטיסנים , באופן שיבחר המדריך. לא חייבים ברצף.
- הדגמה של שיעור מחשב.
- לקראת סיום השיעור המדריך יעבור בנקודות על החומר הנלמד והתלמידים ירשמו זאת במחברתם
.
- במהלך השנה, האחראי על תחום הרחפנים בחברה יגיע לבצע הטסה של רחפן זהה והעמקה של החומר הנלמד בתחום-
זהו שיעור שכבתי ויש להערך אליו.
- יש לעבור על חוברת הקורס במלואה
, חוברת הקורס.
לוז שנתי
20מפגשים של 90 דקות
קבוצה אחת של חט"ב - ז-'-ח'
עד 25 משתתפים בקבוצה.
מורה מטעמם מצטרף
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
מערכי מייקרס תעופתיים מפה -
|
שם המערך |
דגשים למדריך |
הכשרה |
מסירה |
החזרה |
8 |
הוברבורד |
חוק ברנולי וצינור ונטורי יוצרים כלי פיסקלי מרחף על השולחן |
|
|
|
9 |
פוליסטיסן |
כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים. |
|
|
|
9 |
רוטוקופטר |
כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י. |
|
|
|
10 |
מטוס חשמלי |
מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב. |
|
|
|
11 |
חללית בראשית |
סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון? |
|
|
|
12 |
כדורי ברנולי |
צמד כדורים הממחישים את החוק החשוב ביותר בתעופה, באופן מפתיע מההגיון. |
|
|
|
רחפנים - בנייה של פריים לכל תלמיד + שני רחפנים עד הסוף עם כל שיעורי התאוריה שווה 8 מפגשים ששזורים במייקרים והטיסנים
טיסנאות - בנייה לצד העשרה
2 ערכות רחפן 24.9