הארה תכניות העשרה בעמ - netania-zamarot-hatvaia




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

צמרות - טיסנאות ותעופה - דף למורה . 
 
התוכנית מתמקדת בנושא טיסנאות ותעופה: 
בניית מודלים תוך העמקת הידע בתחומי אווירודינמיקה, חוזק ומבנה ובחוויה מייקרית של עשייה ועבודה. 

יש להכין 
- מחסן פעיל 
- כיתה מתוקשבת . 

 לוז חצי שנתי 
 12מפגשים של כ90 דקות
 1 קבוצות 
20 משתתפים 


29.1.24 סוף מחצית
19.2.24 תחילת מחצית


עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

שיעור מספר שם המערך דגשים למדריך הכשרה מחצית א'  מחצית ב' 
1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, הכרות עם התלמידים ומה צפוי בהמשך השנה 
     
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
     
1 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
6 פוליסטיסן חשיבות מרכז הכובד בכלי טיס. שיחה בנושא אסון אווירי.    בוצע   
6 רוטוקופטר  לאונרדו דה וינצי והבורג האוירי.    בוצע   
2 מטוס חשמלי שיחה בנושא כוחות שפועלים על מטוס - התמקדות בכוח הסחב    בוצע   
3 כדורי ברנולי כיצד נוצר כוח העילוי - ניסוי ברנולי    בוצע   
           

  
שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מחצית א'  מחצית ב' 
שיעור העשרה 
 
חלוצי תעופה        
שיעור העשרה לבחירה  ההיסטוריה של הטיסנאות חוג הטיסנאות הראשון בישראל        
1 בטיחות בעבודה        
4-5 טריינר בנייה מקיט    בוצע   
4 חלקי המטוס        
9-11 עומרון     29.12  
6 איזון מרכז כובד     עתידי  
6-7 זהבן בנייה מקיט    בוצע   
6 האטמוספירה        
6-14 מושגי יסוד באווירודינמיקה        
8  קונקורד מהירות הקול,
כלכלה של תעופה 
  בוצע   
9 צירי המטוס העשרה       
9-11 פליפ     29.12  
12 רחפנים  שיעור הרחבה בנושא רחפנים 
כולל הטסה. ניתן להקדים בקורס בתאום 
     
  



 

 



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים