התוויה ראשית - בן גוריון פתח תקווה -
שתי תוכניות שונות -
1. תוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, התמקדות בפרק רחפנים בחלק השנה.
2. מדפסות תלת מימד
החלפה במחצת השנייה בן התלמידים
- למטה התוויה לכל תוכנית . עם מספרי שיעור מתוכננים.
במייקרים
-שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף
ההתוויה במלואו.
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית.
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן.
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים.
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר.
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר.
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם.
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור.
הרחבת רחפנים
-הדגמה של בניית רחפן מא'- ת' של המדריך ... תוך כדי העבודה של המייקרים והרחבה של פרקים תאורתיים בתחום.
- אפשר לשזור את נושא הרחפנים יחד עם המייקרס, באופן שיבחר המדריך. לא חייבים ברצף.
- בנייה של פריים, מלא
- הדגמה של אלקטרוניקה - מנועים, בקרי מהירות, מחשב טיסה, שלט רחוק.
- הדגמה של שיעור מחשב.
- לקראת סיום השיעור המדריך יעבור בנקודות על החומר הנלמד והתלמידים ירשמו זאת במחברתם
.
- סיום הפרק הזה בהעלאה של הרחפן לאוויר
- יש לעבור על חוברת הקורס במלואה
, חוברת הקורס.
לוז שנתי
15*2 מפגשים של 90 דקות * 2 קבוצות . - מייקרים
15* 2 פגשים של 90 דקות * 2 קבוצות . - מדפסות תלת מימד
עד 20 משתתפים בקבוצה
גיתות ז'-ח'
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
אשכול
גדולים |
שם המערך |
דגשים למדריך |
הכשרה |
מסירה |
החזרה |
1 |
חשיפה
הגדרה של מייקינג |
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה
להסביר מה זה מייקינג. |
|
|
|
1 |
הגדרה של מדע |
ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. |
|
|
|
2 |
מערך מדענים |
מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו |
|
|
|
1 |
משקפי VR |
עולם הוירטואל ריאליטי, ההבדל בין מציאות מדומה לרבודה, צפיה בסרט חלל תלת מימדי באמצעות משקפת שיצרנו. |
|
|
|
2 |
גלגל תאוצה |
החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה |
|
28.8 |
|
3 |
פוליסטיסן |
כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים. |
|
28.8 |
|
4 |
בומראנג א' |
כלי ציד קדום הפועל על עקרונות אוירודינמיקה בסיסיים. |
|
|
|
4 |
בומראנג ב' |
|
|
|
|
3 |
רוטוקופטר |
כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י. |
|
28.8 |
|
6 |
גשר לאונרדו |
גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד? |
|
28.8 |
|
7 |
מאוורר סולארי |
מאוורר הפועל באמצעות מנוע חשמלי ותא סולארי |
|
28.8 |
|
8 |
נורת שולחן לד |
מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם. |
|
28.8 |
|
9 |
מטוס חשמלי |
מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב. |
|
10.10 |
|
10 |
מולקולה |
לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה. |
|
10.10 |
|
11 |
חללית בראשית |
סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון? |
|
10.10 |
|
12 |
משחק היד היציבה |
יצירת משחק המצפצף בכל פעם שסוגרים מעגל בשל רעידת היד. מי יכול להיות מנתח כירורגי שיהיה גדול ? |
|
10.10 |
|
13 |
תחנת כוח |
מכשיר המיצר חשמל באמצעות תנועת היד ותנועה יחסית של סליל ומגנט. הכיצד? |
|
|
|
14 |
חרק רובוטי |
חרק הנע באמצעות מנוע גיר בתנועה מצחיקה. |
|
|
|
15 |
רובוט מרקד |
רובוט רוטט המסוגל לצייר באמצעות רגלי הטוש שיש לו, ציורים מתמטיים מרהיבים. |
|
10.10 |
|
רחפנים - אלו שיעורי ההרחבה שיש לשזור במייקרים כולל בנייה מלאה של רחפן