הארה תכניות העשרה בעמ - רחפנים




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
  הנדסה, רחפנים ושאר  מעופפים
 
 
התכנית האינטגרטיבית והמעשית, לתעופה, הנדסה ורחפנים.
 
כיתות ג' – ו'
מפגש שם מערך תמונה מושגים שילמדו תיאור
המערך
1 הסטוריה של התעופה האחים רייט, לאונרדו דה וינצי, ניל אמסטרונג, מונגולפיה, אילן רמון. התלמידים לומדים על החלוצים בתחום התעופה, ועל ההתפתחויות בתחום ב 100 השנים האחרונות. מדדלוס ואיקרוס,  לאונרדו דה וינצי, מונגולפיה, דרך האחים רייט, ניל ארמסטרונג  ואילן רמון.
2-3 אוויר ותנועה יחסית התלמידים מכינים את ניסוי ברנולי. וניסוי עילוי על דף נייר
 
מושגי יסוד באווירודינמיקה – מהו אוויר ומהי תנועה יחסית
מתנסים בשאלת חקר
3-4 האטמוספירה בונים דגם של מערכת השמש
 
התלמדים מכירים כ,  כל תחום הקורס, מוגבל בסופו של יום לאטמוספרת כדור הארץ. מה מיקומה של אטמוספירה זו במערכת השמש כולה ?  
5 כוחות  ולחצים התלמידים בונים מקבילית כוחות למידה על המושגים, כוח, כיוון, וקטור, מומנט.
6-11 שלדת רחפן רחפנים,
רב להב.
התלמידים בונים שילדה של רחפן טורנדו. לומדים על רחפנים בעולם המודרני והשימושים השונים שלהם, מה הם היתרונות והחסרונות  של הרחפן על אוירון?
בנוסף: צירי הרחפן, בטיחות בהטסת רחפנים.
 
12
בניה משותפת של רחפן כיתתי-
מנועים
מנוע בראשלס, זרם חלופי
,אלקטרו מגנטיות
התלמידים יבנו יחד רחפן כיתתי, בשלב הראשון הם ירכיבו מנועי בראשלס לרחפן. ילמדו על עקרון האלקטרו מגנטיות בעזרתו המנוע עובד.
13-14 טריינר פרופיל אווירודינמי, עילוי, מרכז כובד. התלמידים מכינים טיסן בלזה שטס למרחקים. לומדים על 4 הכוחות שפועלים על המטוס ומה זה פרופיל אווירודינמי.
15 הובר בורד  צינור ונטורי
 
למידה כי מהירותו של זרימת אוויר תלויה בקוטר הצינור בה הוא זורם ביחס הפוך. בנייה של הוברבורד להמחשת הקשר בין לחץ האוויר לקוטר  הקדח
16 בורג אווירי המצאת המסוק
 
התלמידים מכינים את הבורג האווירי של לאונרדו דה וינצ'י ולומדים מהי אווירודינמיקה של מסוקים, איך הם פועלים וההבדל ביניהם לבין רחפנים ואווירונים
17-18 התקנת בקרי מהירות כיול בקרים, PWM התלמידים יוסיפו לרחפן הכיתתי בקרי מהירות וילמדו כיצד הבקרים עובדים. התלמידים יכילו את הבקרים בעזרת המחשב.
19 פוליסטיסן צירי המטוס, מרכז כובד. התלמידים בונים טיסן מהחומר פוליסטירן, לומדים על מרכז כובד של מטוס ולמה הוא חשוב. ולומדים על הגאי המטוס.
20 התקנת בקר טיסה גירוסקופ, אקסלומטר,naze32 התלמידים יוסיפו לרחפן הכיתת בקר טיסה מסוג naze32. התלמידים ילמדו להגדיר את הבקר על ידי תוכנת betaflight במחשב.
21-22 עריסתו של  ניוטון חוק שימור האנרגיה, חוק הפעולה והתגובה. התלמידים בונים דגם שמכונה "עריסתו של ניוטון" ולומדים מהו תנע, חוק שימור האנרגיה, פעולה ותגובה וחיכוך.
23 התקנת מקלט גלי רדיו, סטיקים, ערוצים. התלמידים יחברו לרחפן הכיתתי את מקלט של השלט. התלמידים ילמדו על תדר הרדיו בעזרתו נשלחות פקודות לרחפן.
24-25 חללית בראשית חלל
נאס"א.
 
התלמידים לומדים את הסיפור מאחורי בראשית, בונים דגם של חללית אישית.
.
26-27 מעגלים חשמליים מוליכים, מתכות, זרם חשמלי התלמידים בונים מרכיבי חשמל, מערכת אזעקה לחדר .
28-30 בומראנג מה בין כנף קבועה לסחב הנוצר ממדחף ניסוי הממחיש את ההבדלים בין כנף קבועה לבין סחב שנוצר ממנועי רב- להב
על ידי בניית דגם של בומראנג
31-35 פוליגרף שימוש במעגלים חשמליים, לצורך בדיקת מוליכות התלמידים מכירים שני סוגי טרנזיסטור נפוצים, שהפרש רגישותם למוליכות מאפשר הבחנה במוליכות הגוף.
36-37 F-15 מהירות הקול, מטוסי קרב. התלמידים בונים טיסן בלזה שהוא בעצם מודל של המטוס המפורסם F15. לומדים על מהירות הקול ועל ההיסטוריה המפורסמת של ה בז F15 כולל מקרה של נחיתה ללא כנף. הכיצד ?
38-39 סימולטור סימולטור, שלט רדיו, סטיקים התלמידים מתנסים בהטסת טיסנים ורחפנים בסימולטור מחשב. לומדים על חשיבות של הסימולטור בלמידה של הטסת כטב"מים.
40-41 גשר לאונרדו חוזק, אלסטיות ופלסטיות  מאמצי גזירה, כפיפה ופיתול. השיעור עוסק בעיקרון המקסימום חוזק במינימום משקל הנדרש בתכנון כלי טיס.
בונים גשר המסוגל לשאתץ משקל רב ללא יסודות.
42-45 הטסה הרחפן הכיתתי הוראות בטיחות, הטסת כטבם התלמידים יצאו עם המדריך להטיס את הרחפן הכיתתי שהם בנו ביחד. הילדים ילמדו על כללי הבטיחות בהטסה וכיצד שולטים ברחפן.
46-47 אימוני סומולטור אלו הם שיעורי אימון סימולטור בהם נבחנת אפשרות למייצג כיתתי לתחרות הרחפנים .  
48   שיעור פתוח להורים
ת ע ר ו כ ה
 
 
  • כל שיעור במערך הנו אקדמי בן 45 דקות – 48 שעות סך הכל
  • נדרשת כיתה מתוקשבת מלאה: מחשב, מקרן, מסך, אינטרנט.  
  • יתכן שינוי בסדר המערכים  
  • כל התוצרים שבסילבוס הנם אישיים ונשארים לאחר בנייתם בידי התלמידים, למעט הרחפן הכיתתי אשר נשאר אצל המדריך.
  • הטסה בהתאם לכללי הטיס וכפופה אליהם
  • נציג כל קבוצה ייצג את בית הספר בתחרות הרחפנים הארצית המתקיימת בקיץ עם כלי הטיס הקבוצתי – אופציה
  • 3 שיעורי הדגמה של רכז מטעם החברה, במקום או נוסף למדריך הקבוע, לנושא מערכת השמש, הטסת רחפן וסימולטור. שיעורים אלו נקבעים תוך כדי תנועה.



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים