סילבוס הקורס
כיתות א' – ב'
מפגש
שם מערך
תמונה
מושגים שילמדו
תיאור
המערך
1
הסטוריה של התעופה
האחים רייט, לאונרדו דה וינצי, ניל אמסטרונג, מונגולפיה, אילן רמון.
התלמידים לומדים על החלוצים בתחום התעופה, ועל ההתפתחויות בתחום ב 100 השנים האחרונות. מדדלוס ואיקרוס, לאונרדו דה וינצי, מונגולפיה, דרך האחים רייט, ניל ארמסטרונג ואילן רמון.
2
משקפת
עדשה מרכזת, עדשה מפזרת, דיופטר
נבנה היחד משקפת דרכה כל דבר רחוק נראה קרוב. נלמד כיצד המשקפת עובדת, מה תפקידן של העדשות.
3
קליידוסקופ
קרני אור, זוית החזרה
נכין קליידוסקופ שיוצר צורות מרהיבות, ונלמד כיצד עובדת המראה.
4-5
האטמוספירה
בונים דגם של מערכת השמש
התלמדים מכירים כ, כל תחום הקורס, מוגבל בסופו של יום לאטמוספרת כדור הארץ. מה מיקומה של אטמוספירה זו במערכת השמש כולה ?
6
כוחות ולחצים
התלמידים בונים מקבילית כוחות
למידה על המושגים, כוח, כיוון, וקטור, מומנט.
7-12
צירים הפועלים על הרחפן
שלדת רחפן
רחפנים,
רב להב.
התלמידים בונים שילדה של רחפן טורנדו (אחת לכל ארבעה ילדים). לומדים על רחפנים בעולם המודרני והשימושים השונים שלהם, מה הם היתרונות והחסרונות של הרחפן על אוירון?
בנוסף: צירי הרחפן, בטיחות בהטסת רחפנים.
13
בניה משותפת של רחפן כיתתי-
מנועים
מנוע בראשלס, זרם חלופי
,אלקטרו מגנטיות
התלמידים יבנו יחד רחפן כיתתי, בשלב הראשון הם ירכיבו מנועי בראשלס לרחפן. ילמדו על עקרון האלקטרו מגנטיות בעזרתו המנוע עובד.
14
סביבוני אילוזיה
אנרגיה קינטית סיבובית, כח צנטריפוגלי
בחנוכה נכין סביבוני אילוזיה, כשנסובב אותם מהר נחזה באשליה האופטית שהם יוצרים.
15
מפת כוכבים
סיבוב כדור הארץ, כוכב, גלקסיה
נכין מפה שאפשר לחזות בעזרת אילו כוכבים יופיעו בשמי הלילה בתאריכים שונים. נלמד על תפקידים החשוב של הכוכבים בתקופה שלפני הGPS .
16
הובר בורד
צינור ונטורי
למידה כי מהירותו של זרימת אוויר תלויה בקוטר הצינור בה הוא זורם ביחס הפוך. בנייה של הוברבורד להמחשת הקשר בין לחץ האוויר לקוטר הקדח
17
בורג אווירי
המצאת המסוק
התלמידים מכינים את הבורג האווירי של לאונרדו דה וינצ'י ולומדים מהי אווירודינמיקה של מסוקים, איך הם פועלים וההבדל ביניהם לבין רחפנים ואווירונים
18-19
התקנת בקרי מהירות
כיול בקרים, PWM
התלמידים יוסיפו לרחפן הכיתתי בקרי מהירות וילמדו כיצד הבקרים עובדים. התלמידים יכילו את הבקרים בעזרת המחשב.
20
פוליסטיסן
צירי המטוס, מרכז כובד.
התלמידים בונים טיסן מהחומר פוליסטירן, לומדים על מרכז כובד של מטוס ולמה הוא חשוב. ולומדים על הגאי המטוס.
21
התקנת בקר טיסה
גירוסקופ, אקסלומטר,naze32
התלמידים יוסיפו לרחפן הכיתת בקר טיסה מסוג naze32 . התלמידים ילמדו להגדיר את הבקר על ידי תוכנת betaflight במחשב.
22-23
מכונית מגנטית
קוטביות, שדה מגנטי
נבנה מכונית שנעה בעזרת הכוח הדיחה שבין שני מגנטים.
24
התקנת מקלט
גלי רדיו, סטיקים, ערוצים.
התלמידים יחברו לרחפן הכיתתי את מקלט של השלט. התלמידים ילמדו על תדר הרדיו בעזרתו נשלחות פקודות לרחפן.
25-26
חללית בראשית
חלל
נאס"א.
התלמידים לומדים את הסיפור מאחורי בראשית, בונים דגם של חללית אישית.
.
27-28
F -15
מהירות הקול, מטוסי קרב.
התלמידים בונים טיסן בלזה שהוא בעצם מודל של המטוס המפורסם F 15. לומדים על מהירות הקול ועל ההיסטוריה המפורסמת של ה בז F 15 כולל מקרה של נחיתה ללא כנף. הכיצד ?
29-30
סימולטור
סימולטור, שלט רדיו, סטיקים
התלמידים מתנסים בהטסת טיסנים ורחפנים בסימולטור מחשב. לומדים על חשיבות של הסימולטור בלמידה של הטסת כטבמים.ד
31-32
גשר לאונרדו
חוזק, אלסטיות ופלסטיות מאמצי גזירה, כפיפה ופיתול.
השיעור עוסק בעיקרון המקסימום חוזק במינימום משקל הנדרש בתכנון כלי טיס.
בונים גשר המסוגל לשאתץ משקל רב ללא יסודות.
33-34
הטסה הרחפן הכיתתי
הוראות בטיחות, הטסת כטבם
התלמידים יצאו עם המדריך להטיס את הרחפן הכיתתי שהם בנו ביחד. הילדים ילמדו על כללי הבטיחות בהטסה וכיצד שולטים ברחפן.
35-36
אימוני סומולטור
אלו הם שיעורי אימון סימולטור בהם נבחנת אפשרות למייצג כיתתי לתחרות הרחפנים .
37
שיעור פתוח להורים
ת ע ר ו כ ה
כל שיעור במערך הנו אקדמי בן 45 דקות
נדרשת כיתה מתוקשבת מלאה: מחשב, מקרן, מסך, אינטרנט.
יתכן שינוי בסדר המערכים
כל התוצרים שבסילבוס הנם אישיים ונשארים לאחר בנייתם בידי התלמידים, למעט הרחפן הכיתתי אשר נשאר אצל המדריך.
הטסה בהתאם לכללי הטיס וכפופה אליהם
נציג כל קבוצה ייצג את בית הספר בתחרות הרחפנים הארצית המתקיימת בקיץ עם כלי הטיס הקבוצתי.
3 שיעורי הדגמה של רכז מטעם החברה, במקום המדריך הקבוע, לנושא מערכת השמש, הטסת רחפן וסימולטור. שיעורים אלו נקבעים תוך כדי תנועה.
ניתן לרכוש בנפרד רחפן לכל תלמיד מכל תקציב אחר.