הארה תכניות העשרה בעמ - lehavim




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
התוויה להבים  

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, תוכנית רב תחומית. 
שתי תכנית שונות - לא-ב אחת ול ג-ו שנייה. 
חלק מהמערכים בלבד משותף לשני האשכולות. 
באם היה קבוצה גן בעתיד זו תהיה התוכנית של א' -ב' 
- למטה התוויה מלאה לכל אשכול, עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד בכמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 

 לוז שנתי 
 28 מפגשים של 60 דקות
2 אשכולות גיל - צעירים א-ב  / בוגרים ג'-ו'
עד 20 משתתפים בקבוצה 
4 קבוצות - א-ב*2 -אשכול קטנים / ג-ד / ה-ו -אשכול גדולים

      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

אשכול 
קטנים 
אשכול 
גדולים 
שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה החזרה
1 1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא את זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
     
1 1 הגדרה של מדע ההבדל בין מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולות בכל הזמנים לדעתם. 
     
2 2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
1 1 גלגל תאוצה החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה    1.10  
2   ספינר כוח צנטרפוגלי, חשיבות תהליך הפטנט בשמירה על קניין רוחני, כאבן יסוד בפיתוח מדע וטכנולוגיה.    1.10  
3 2 פוליסטיסן כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים.    1.10  
  3 מפת כוכבים כיצד יראו גרמי השמיים בכל מועד בשנה שנבחר ?    1.10  
4   מערכת השמש דו מימד  נלמד את מאפייני כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. סרטוני הרחבה על מערכת השמש. והסבר מדוע יש עונות לשנה.    1.10  
  4 מערכת השמש דגם תלת מימדי  לימוד מערכת השמש עם הרחבה לאסטרונומים הגדולים של כל הזמנים.    1.10  
  6-7 טנק שרמן הפיכה של סיבוב מנוע ממהירות לכוח, מאפשר לטנק שנבנה להתקדם ולעבור מכשולים   12/12  
21   סירת קיטור כלי השיט שחיבר בעבר בין יבשות. מודל בלבד. הסבר מהו קיטור ואיך נוצר.    1.10  
5   נשכן מפרקים התאמת מבנה שלד, באמצעות פרקים ומפרקים, ליכולת ביצוע תנועה של חיים.    1.10  
6   גוני השלד בנייה של דגם שלד האדם, להכרות של מבנה גוף האדם- העצמות.    1.10  
    ספיירוגרף מעגלים בעלי גלגלי שיניים המאפשרים ציורים מתמטיים מרהיבים.       
7   רוטוקופטר  כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י.    3.11  
8 8 סביבוני אילוזיה סביבונים בעלי צורות גאומטריות ההופכות למיוחדות בעת סיבובן.    3.11  
9   גשר לאונרדו גשר ללא מייתרים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?    12/12  
  10 מאוורר סולארי מאוורר הפועל באמצעות מנוע חשמלי ותא סולארי    12/12  
  11 נורת שולחן לד מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם.    12/12  
10   מכונית מגנטית כוחות משיכה ודחייה של מגנטים, להנעה של מכונית קטנה   12/12  
  12-13 מטוס חשמלי מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב.    3.11  
  14-15 מולקולה לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה.    3.11  
11 16 פריסקופ חוק שבירה וההחזרה במלוא הדרו, ליצירת כלי אופטי ההופך אותנו לרואים ובלתי נראים.    3.11  
12 17 משקפי תלת מימד משקפת המסוגלת להפוך תמונות דו מימדיות הקיימות בערכה, לתלת מימדיות.    3.11  
  9 מסוק סולארי לימוד אוירודינמיקה של מסוקים. איך מסוק טס? ובניית דגם עם מנוע חשמלי ותא סולארי    12/12  
  18-19 תחנת כוח מכשיר המיצר חשמל באמצעות תנועת היד ותנועה יחסית של סליל ומגנט. הכיצד?    12/12  
  20 משחק היד היציבה יצירת משחק המצפצף בכל פעם שסוגרים מעגל בשל רעידת היד. מי יכול להיות מנתח כירורגי שיהיה גדול ?       
13 21 גלגל קסם גלגל שדוחפים אותו, הוא מתרחק ואז חוזר, באמצעות משקולת ש"מסתבכת" בגומיה      
14   גוף האדם בובה באמצעותה לומדים על איברים פנימיים בגוף האדם ותפקידם.    12/12  
15 22 צמידי שמש צמידים שיודעים "לזרוח" במגע עם הקרינה האולטרה סגולית. למידה על ספקטרום האור, וכיצב נזהרים בשמש. שיעור לקיץ.    12/12  
16 23 ציפור מרכז כובד צורה גאומטרית מורכבת, עם מרכז כובד במקום מפתיע. מדוע ?       
17   מאובנים מיהו הפאונתולוג ? מהם מאובנים. חושבים בעל חיים שקבור במאובן ומגדירים את הסוג שלו באמצעות מגדיר דינוזאורים.       
18   זואוטרופ מכשיר המאפשר צפיה בסרט קצר המורכב מאוסף תמונות רבות הדומות אחת לשנייה      
  24 מכונית רחף מכונית שנעה באמצעות מנוע חשמלי שמיצר דחף אוויר.       
    תנועה והסוואה איך בעלי חיים מסוים את עצמם בטבע?       
  25 רובוט מרקד רובוט רוטט המסוגל לצייר באמצעות רגלי הטוש שיש לו, ציורים מתמטיים מרהיבים.       
20   תיבת נגינה רובוט קדום, שיודע להפיק צליל מתוכנת מראש בצורה פרימיטיבית אך מדויקת      
22 26 קופת קסם קוביה שהיא קות חיסכון. בכל פאה שלה יש תעתוע ראיה. ו... קסם העלמת מטבע       
23   קנגרו הסבר על גלגלי שיניים ואיך הם עובדים למשחק של צמד קנגרו שנאבקים      
24 27 חרוזי מים כדורי סאפ הגדלים לעד פי 50 במסתם, מאפשרים השקיה מבוקרת של עציצים.       
24 27 קסם המים הנעלמים מים שנמזגים לכוס ונעלמים באמצעות אבקה סודית.       
25 27 פתיתי שלג יצירה של שלג מחומר כימי       
26   פרוזדור אינסופי שתי מראות מקבילות - מראותיים-  מראות דמות המונחת ביניהן אינסוף פעמים...       
27   גיטרה מיתרים, יצירת קול, בכלי נגינה.       
19 28 טביעת אצבע יצירת תבנית של האצבע שלנו מחומר כימי וגוף מחומר נוסף.       
28   פרפרוקוש  מעוף של חרקים בטבע. יצירת פרפר שעף באמצעות גומיה אוצרת אנרגיה       

 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים