הארה תכניות העשרה בעמ - davidyalinhatvaia




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

דוד ילין - מורה מעשיר - התוויה לתשפ"ה 

- מורה מעשיר - התוכן יועבר על ידי עינת מורה מבית הספר .  
- התוכנית מיועדת לתלמידים מחוננים. 
-תוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, נושאים שונים.  
-שני אשכולות גיל - ג'-ד' , ה'-ו' 
 -חלק מהשיעורים משותפים לשני האשכולות, חלק יחודיים לאשכול מסוים בלבד. 
- למטה התוויה מלאה לכל אשכול, עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. החלוקה של התוכן לשיעורים - המלצה בלבד. 
- סדר המערכים אינו לפי סימונו בטבלה וצפוי להשתנות.  

 לוז שנתי 
 15מפגשים של 45 דקות + שיעורי מבוא 
2 אשכולות גיל - צעירים ג-ד  / בוגרים ה'-ו'
עד 20 משתתפים בקבוצה
 - ג'-ד'- 77 ילדים 
- ה'-ו' - 104 ילדים 
    
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

ג'-ד' ה'-ו'  שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה החזרה
מבוא מבוא חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
     
מבוא מבוא הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
     
מבוא מבוא  מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
  1 מולקולה לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה   1.9  
1   מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.       
  5 משקפי VR עולם הוירטואל ריאליטי, ההבדל בין מציאות מדומה לרבודה, צפיה בסרט חלל תלת מימדי באמצעות משקפת שיצרנו.       
10   גלגל תאוצה החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה    1.9  
2   ספינר כוח צנטרפוגלי, חשיבות תהליך הפטנט בשמירה על קניין רוחני, כאבן יסוד בפיתוח מדע וטכנולוגיה.    1.9  
6   טלסקופ מכשיר אופטי לצפייה בעצמים רחוקים מאוד (כוכבים). מדוע העצם הנצפה הפוך? מה תרם הטלסקופ לחקר האסטרונומיה ובאמצעות מי ?    1.9  
11   פוליסטיסן כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים.    1.9  
  8 בומראנג א' כלי ציד קדום הפועל על עקרונות אוירודינמיקה בסיסיים.       
  9 בומראנג ב'        
  13 מערכת השמש דגם תלת מימדי  לימוד מערכת השמש עם הרחבה לאסטרונומים הגדולים של כל הזמנים.    1.9  
13   נשכן מפרקים התאמת מבנה שלד, באמצעות פרקים ומפרקים, ליכולת ביצוע תנועה של חיים.    1.9  
    קטאפולטה כלי נשק קדום, המבוסס על הרבה פיסיקה וחוק שימור אנרגיה       
  7 גוני השלד בנייה של דגם שלד האדם, להכרות של מבנה גוף האדם- העצמות.    1.9  
7   סביבוני אילוזיה סביבונים בעלי צורות גאומטריות ההופכות למיוחדות בעת סיבובן.       
4   גשר לאונרדו גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?       
  12 מאוורר סולארי מאוורר הפועל באמצעות מנוע חשמלי ותא סולארי       
  10-11 נורת שולחן לד מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם.       
  4 עריסתו של ניוטון צעצוע מנהלים מוכר. חוק שימור התנע.    1.9  
5   פריסקופ חוק שבירה וההחזרה במלוא הדרו, ליצירת כלי אופטי ההופך אותנו לרואים ובלתי נראים.       
14-15 14-15 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?    1.9  
8   סרט הנפשה צמד תמונות, שמעבר מהיר ביניהן, מדמה תנועה. נבנה כמה צמדים שכאלה.       
  2-3 מכונית סולארית מכונית הנוסעת באמצעות תא סולארי ומנוע חשמלי      
9   תמונות קמות לתחייה שקף ודף שמעבר יחסי ביניהם גורם לתמונה ליצר חיים       
  6 קופת קסם קוביה שהיא קות חיסכון. בכל פאה שלה יש תעתוע ראיה. ו... קסם העלמת מטבע       
3   מצפן לימוד שושנת הרוחות ויצירת מצפן לניווט       
12   פרפרוקוש  מעוף של חרקים בטבע. יצירת פרפר שעף באמצעות גומיה אוצרת אנרגיה       
    חלוצי התעופה
 
שיעור זום נוסף חלוצי התעופה       

 

 

 
 
 

 

  
חלוצי תעופה



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים