עלינו לדאוג כי תשרור בכיתה אווירה של כיף, חוויה, פרגון והנאה. שמרו על קצב נכון לכיתה, שתפו התלמידים בנעשה, שוחחו אתם ויצרו אווירה של קיץ. מערך ההכרות ביום הראשון יעזור לכם בכך. חשוב לזכור כי הסילבוס הוא התוויה שתעזור לנו לשמור על סדר, אבל אתם קובעים את ההספק בהתאם לכיתה שלכם. להצמד לסילבוס זה אמצעי שיביטח סדר, אחידות והצלחה. אך זה לא תורה מסיני.
אם תנאי המקום מאפשרים זאת מומלץ לסדר את הכיתה בצורת "ח", כך במבט
אחד אנו מסוגלים להסתכל על כל התלמידים ולראות אם משהו זקוק לעזרה וקל מאוד לגשת לתלמידים ולסייע.
חובה לבנות כל אחד מהמערכים לפני הקייטנה, במפגש עם העוזר מדריך, ולהציג
לילדים את המערכים הגמורים בתחילת הקייטנה ובטרם עבודה על כל מערך. שרואים מה עושים, המוטיבציה מתגברת בהתאם.
לפני כל יום קייטנה חשוב להקדיש כמה דקות למעבר על הלוז של אותו יום. במעבר על כל מערך חשוב לעבור על כל הדפים והסרטונים הקשורים.
שתפו את התלמידים בידע האישי שלכם. המערך הוא בסיס בלבד שבא לסייע, אתם המורים.
את בנית המערכים יש לעשות ביחד עם כל התלמידים בקצה אחיד, קצה הקבוצה הוא תמיד לפי קצב התלמיד האיטי ביותר.
במידה ויש תלמיד שמתקשה נושיב לידו תלמיד חזק יותר שיעזור לו. יצירת פערים בקצב ההתקדמות היא האויב הכי גדול שלכם.
את בנית המערכים נפרק לשלבים קצרים וברורים, נעבוד עם הילדים במנות קטנות של חומרים והוראות.
רק לאחר שכולם הגיעו ליישור קו נעבור לשלב הבא. אמצעי להצלחה - בקרה על החומר שמחולק שלא מאפשר התקדמות לא רצויה.
חשוב לזכור! בנית המערך הוא רק חלק קטן מהשיעור, אנחנו חייבים בכל מערך לשים דגש על הרקע התאורתי, המשחקונים והסרטונים.
מומלץ להתחיל כל יום בכמה שאלות על היום שעבר (סוג של חידון - ריענון זיכרון).
ולסיים כל יום בסבר על מה הולכים לעשות מחר.
בהצלחה לכם ושתפו אותנו בכל קושי.
לוז
כיתה ג'-ו'
25 ילדים בכיתה
מדריכה + עוזר מדריך
2 מחזורים
סך הכל ציוד 50 ילד (פקודה 55)