- התוכנית מתמקדת בנושא רחפנים הנדסה ותעופה, תוך שימוש בערכות מדע וטכנולוגיה בנושא.
- במהלך השיעור על המדריך לשים דגש על לימוד של טכניקות וקישורים לצורך בניית הרחפן.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, הערכות השונות יתחברו בצורה פדגוגית עם הלימוד וההתעסקות ברחפן.
- לקראת סיום השיעור המדריך יעבור בנקודות על החומר הנלמד והתלמידים ירשמו זאת במחברתם.
- כל קבוצה מכיתה ג' ומעלה תבנה 4 שלדות של רחפן הטורנדו, תוך מספר שיעורים.
- כיתות א'-ב' יתנסו עם המדריכה בבנייה של שילדה אחת.
- שילדה אחת תשמש להדגמת הרכבת האלקטרוניקה של הרחפן. (הוא ספציפית לא יטוס)
- במהלך השנה, האחראי על תחום הרחפנים בחברה יגיע לבצע הטסה של רחפן זהה והעמקה של החומר הנלמד בתחום.
- יש לעבור על חוברת הקורס במלואה, חוברת הקורס.
הכשרה 27.2.23 -
היכרות עם המדריך, רקע בהדרכה עם תנועות נוער בעבר + רשיון 24 קילו.
עברנו על עשרת הדברות, דברנו על תוכנית הרחפנים, סוכם מה הולכים לעשות בהמלך השנה.
עברנו על השיעור הראשון במלואו, פלוס טיפים על התנהלות בכיתה.
הכשרה 8.3.23 -
היה קשה לשמור על הקשבה ללא עשייה, 4/6 הספקה של כל מה שמדריך תכנן.
עלו הרבה שאלות עקב השיעור הפתיחה. השארה של משהו מעניין לסוף מבחינת ידע.
עברנו בהכשרה על כל שלבי בניית הרחפן כולל אלקטרוניקה + חומר מילולי שנכלל בקורס בנושא עד סוף השנה.
נשארו לנו 12 מפגשים עד סוף. עברנו על כל התוכנית, לשלוח ציוד לעוד 5 שבועות.
נקבעה שיחת מצב באפריל.
הכשרה 23.4.23 -
סך הכל בסדר, ילדים מאוד נהנים. קשה לבית הספר עם הלוז.
לא ברור מצד בית הספר מי נכנס לאיזה שיעור באיזו שעה. תחילת השיעור מבוזבז בלוגיסטיקה.
בית ספר דתי יש תפילה עד 8:20. כל פעם שולחים סדר שונה של הכיתות במהלך היום.
שיתוף פעולה טוב עם בית הספר. נשארו עוד 9 שיעורים.
עברנו על ארגז החזרות.
לוז
שיעורים עד סוף שנה של 45 דקות
בית ספר דתי בנים ובנות
6 קבוצות
כיתה ג-ו
20 בקבוצה
סך הכל 120 (פקודה 125)
יום ד'
- מחשב הטיסה של הרחפן
- מה תפקידו ?
- מה זה חיישן ?
- אילו חיישנים יש לו ותפקידם ?
- משקפי VR
- הרחפנאי הראשי יגיע לבצע שיעור ממוקד על הטורנד
- הדגמת התוכנה של הרחפן
- נסכם את השנה ואת מה שלמדנו. (במידה וזה שיעור אחרון)
- נכין שלט מיוחד לכיתה.
- נצא להטסה של רחפן הטורנדו על ידי הרחפנאי הראשי + צילום מרחפן DJI של כל הכיתה :)