בענה - מורה מעשיר
זו הכשרת 3 מורות למדע וטכנולוגיה, ערכות של הארה, בשני אשכולות גיל.
3 הכשרות , עד 3 שעות, לשני אשכולות גיל, לשליש המערכים בכל מפגש.
יש לתאם מפגש ראשון מול כארמה תיתי (אשת קשר).
מורה בפועל - דועא
מפגש 1 - 22.11.22
מפגש 2 - 25.5.23
עדכון -
שונו הערכות שנרכשו ועודכנו בטבלה, כרגע רכשו הכשרה אחת רק עליהם.
כנראה לא קיבלו את המשלוח השני שהיה אמור להגיע עקב בעיית תשלום.
מפגש 3
דגשים שעלו במהלך ההכשרה:
-
במהלך השיעורים לעבוד עם הילדים על כישורי ההרכבה.
-
אופצייה להרחבה של המערכים, עבודה בקבוצות תוך עבודה על מחקר, יצרתיות וחשיבה הנדסית.
-
ליצור מרחב חוויתי ומאתגר לילדים.
אלו המערכים :
אשכול כיתה ג' - ד' 140 תלמידים + 3 מורים
מפגש 1:
1.
רוטוקופטר + אפשרות בנייה בקבוצות של דגם בדומה לרוטוקופטר.
2.
ספינר + נרחיב על המיסב, נבין איך כל רכיב בספינר משפיע עליו תוך כדי ניסוי עם הילדים.
3.
מערכת השמש + נתמקד בפרט מעניין על כל כוכב, וכהרכבה למערך נוכל לצייר חייזרים שיתאימו לכוכב.
4.
קליידוסקופ + ניתן לילדים להשתמש במראות וכך להבין את זווית המראה משפיע על התמונה שנראה בה.
5.
משקפת + נציין כלים אופטיים אחרים שמגדילים בדומה למשקפת.
מפגש 2:
-
גשר לאונרדו
-
מכונית מגנטית
-
סליים
בהמשך -
תעתועי ראייה, סרט הנפשה
מטוטלת
הוברבורד
צמידי שמש
אשכול בוגרים - ה'-ו' - 138 תלמידים + 3 מורים
מפגש 1:
1.
פריסקופ + נתמקד באופן שבו נשבר האור.
2.
משקפי VR + שימו לב שלא בכל פלאפון יש אפשרות לסרטון המיוחד.
3.
גלגל תאוצה + בנוסף אפשר לקיים שיח על סוגים של חומרים שיכולים לאגור אנרגיה.
4.
כדורי ברנולי + נקשר את הניסוי לעילוי שנוצר עקב הצורה של כנף המטוס.
מפגש 2:
-
נורת שולחן לד
-
ציפור מרכז כובד
-
מערכת השמש דגם תלת מימדי
-
משקפי תלת מימד
בהמשך
שעון מלחים
מכונית תנע
מפת כוכבים
כדור מולקולה
מערך |
פקודה |
אספקה |
הכשרה |
רוטוקופטר |
ירדן 17.11 |
סופק 22.11 |
22.11 |
ספינר |
|
|
|
מע שמש דו מימד |
|
|
|
קלידוסקופ |
|
|
|
משקפת |
|
|
|
פריסקופ |
|
|
|
משקפי VR |
|
|
|
גלגלי תאוצה |
|
|
|
כדורי ברנולי |
ירדן 17.11 |
סופק 22.11 |
22.11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
- |
- |
- |
- |
140 קופסת חקר |
פקודה/10.5.23 |
|
|
140 סליים |
|
|
|
140 מכונית מגנטית |
|
|
|
280 מופע ירח |
|
|
|
140 משקפי תלת מימד |
|
|
|
140 מאובנים |
|
|
|
140 חללית בראשית |
פקודה/10.5.23 |
|
|