בד"ח (בדיקות חיוניות) טורנאדו
בעמוד זה ריכזו עבורכם את הבדיקות החיוניות שיש לבצע לרחפן בשלושה צמתי זמן:
א. לפני סגירת הצלחת עם תושבת הנייז
ב. לפני טיסת הבכורה
ג. לפני כל טיסה
א. בדיקות שיש לעשות לפני סגירת הצלחת העליונה עם תושבת הנייז
1. כל המנועים מהודקים על התושבות (אין תופעת ריחוף באוויר). מנוע 1 ו 4 עם ספינר שחור, מנוע 2 ו 3 עם ספינר כסף.
2. כל שני בומים שכנים ניצבים זה לזה
3. כל האומים מהודקים היטב
4. כל הבולטים שמחברים בין מנועים לבקרים סגורים ואינם חופשיים, אין קונקטורים חשופים אפילו במעט
5. כל החיווט בין המנועים לבקרים מוחזק היטב באזיקונים ואין תנועה חופשית
6. ישנם ספוגים המוצמדים היטב לכני הנסע
7. יש ולקרו לסוללה בצלחת התחתונה מסוג מחוספס
8. הקלמרות מחוברות היטב (חזק מאוד) לחוטים השחורים או האדומים. אין חוטים חשופים, הקלמרות מודבקות עם דבק חם כך הקונקטור XT60 יהיה בצד מזרח, גם הקונקטור מוחזק בדבק חם.
9. הפאזות של כל הבקרים למעט 1, מנותקות.
ב. בדיקות חיוניות לפני טיסת הבכורה
1. הנייז ממוקם בדיוק באמצע הצלחת שפונה לכיוון הטיסה. החייוט למקלט בהתאם
לתרשים
2. הבקרים מחוברים לנייז לפי מספרם הנכון
3. מחברים לקליו פלייט - בודקים, גרסה נכונה מותקמת, קליברציה במצב ישר, CLI נקלט
4. מחברים שלט רחוק, מודאים א. כיוון סטיקים (אם לא נכון הופכים), ב. אמצע = 1500 (אם לא נכון SUBTREAMׂ) ג. נקודות קצה שוות ל 1000 ו 2000, אם לא מתקנים בENDPOINT.
5. כיול בקרים. סיגנלים בלבד בכל הבקרים, שלט מכובה, לשונית מוטורס, מנוע מסטר בפול, מחברים סוללה. צליל - TA TA TA TAAAAA. סוגרים מצערת. מנתקים הכל.
6. מחברים נייז למחשב, שלט סגור, מודאים שמסטר מעלה את כל המנועים אותו דבר. לאחר מכן כל מנוע בנפרד מחובר למחשב במיקומו הנכון ומסתובב לכיוון הנכון.
7. מחברים שלט, מודאים - מצב דריכה עובד (מצערת מינימום פול ימינה), מנועים מסתוביים ב-IDLE. רחפן מגיב להטיות
8. מחברים רק עכשיו ולראשונה את המדחפים. אסור לעשות זאת קודם !!
ג. בדיקות חיוניות לפני כל טיסה
1. סוללות טעונות גם בשלט וגם ברחפן
2. בדיקת טווח לשלט
3. ההרחפן ללא סדקים, שברים, דברים רופפים. כל החיבורים חזקים, כל האומים מהודקים ולא חסרים.