הארה תכניות העשרה בעמ - zofim




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה צופים - מורה מעשיר  

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, תוכנית כללית רב תחומית . 
- למטה התוויה מלאה , עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 

 לוז שנתי 
 28מפגשים של 90 דקות
קבוצה אחת . 
כיתה מעורבת ג'-ו' 
עד 28  משתתפים בקבוצה . 


     
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

מספר השיעור  שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
     
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
     
1 סליים ניסוי הכימיה הנפוץ בעולם, שבסופו, סליים. ללא צורך באיתור כימקלים ביתיים.       
2 מטוטלת לימוד נושא מושג מרכז הכובד ומקבילית הכוחות. המושג מומנט.       
2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
3 הוברבורד חוק ברנולי וצינור ונטורי יוצרים כלי פיסקלי מרחף על השולחן       
27 מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.       
9 קליידוסקופ 3 מראות של משולש שווה צלעות, יוצרות בבואה ענקית של צבעים וצורות.       
5 גלגל תאוצה החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה       
6 ספינר כוח צנטרפוגלי, חשיבות תהליך הפטנט בשמירה על קניין רוחני, כאבן יסוד בפיתוח מדע וטכנולוגיה.       
7 טלסקופ מכשיר אופטי לצפייה בעצמים רחוקים מאוד (כוכבים). מדוע העצם הנצפה הפוך? מה תרם הטלסקופ לחקר האסטרונומיה ובאמצעות מי ?       
8 פוליסטיסן כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים.       
9 מפת כוכבים כיצד יראו גרמי השמיים בכל מועד בשנה שנבחר ?       
10 מערכת השמש דו מימד  נלמד את מאפייני כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. סרטוני הרחבה על מערכת השמש. והסבר מדוע יש עונות לשנה.       
11 סירת קיטור כלי השיט שחיבר בעבר בין יבשות. מודל בלבד. הסבר מהו קיטור ואיך נוצר.       
12 נשכן מפרקים התאמת מבנה שלד, באמצעות פרקים ומפרקים, ליכולת ביצוע תנועה של חיים.       
  קטאפולטה כלי נשק קדום, המבוסס על הרבה פיסיקה וחוק שימור אנרגיה       
13 גוני השלד בנייה של דגם שלד האדם, להכרות של מבנה גוף האדם- העצמות.       
  ספיירוגרף מעגלים בעלי גלגלי שיניים המאפשרים ציורים מתמטיים מרהיבים.       
8 רוטוקופטר  כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י.       
  מכונית גומי מכונית המונעת באמצעות רצועת גומי. חוק שימור האנרגיה.       
4 סביבוני אילוזיה סביבונים בעלי צורות גאומטריות ההופכות למיוחדות בעת סיבובן.       
10 גשר לאונרדו גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?       
11 נורת שולחן לד מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם.       
12 מטוס חשמלי מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב.       
13 מולקולה לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה.       
14 פריסקופ חוק שבירה וההחזרה במלוא הדרו, ליצירת כלי אופטי ההופך אותנו לרואים ובלתי נראים.       
15 משקפי תלת מימד משקפת המסוגלת להפוך תמונות דו מימדיות הקיימות בערכה, לתלת מימדיות.       
16 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?       
17 משחק היד היציבה יצירת משחק המצפצף בכל פעם שסוגרים מעגל בשל רעידת היד. מי יכול להיות מנתח כירורגי שיהיה גדול ?       
18 גלגל קסם גלגל שדוחפים אותו, הוא מתרחק ואז חוזר, באמצעות משקולת ש"מסתבכת" בגומיה      
  סרט הנפשה צמד תמונות, שמעבר מהיר ביניהן, מדמה תנועה. נבנה כמה צמדים שכאלה.       
19 צמידי שמש צמידים שיודעים "לזרוח" במגע עם הקרינה האולטרה סגולית. למידה על ספקטרום האור, וכיצב נזהרים בשמש. שיעור לקיץ.       
20 מאזניים מכשיר למדידת משקלים. אמנם קדום, אך ליווה את האנושות אלפים בשנים. נלמד את הפיסיקה שמאחורי המאזניים. כוח, מרחק, מומנט.       
21 ציפור מרכז כובד צורה גאומטרית מורכבת, עם מרכז כובד במקום מפתיע. מדוע ?       
22 תחנת כוח מכשיר המיצר חשמל באמצעות תנועת היד ותנועה יחסית של סליל ומגנט. הכיצד?       
23 חרק רובוטי חרק הנע באמצעות מנוע גיר בתנועה מצחיקה.       
24 זואוטרופ מכשיר המאפשר צפיה בסרט קצר המורכב מאוסף תמונות רבות הדומות אחת לשנייה      
25 רובוט מרקד רובוט רוטט המסוגל לצייר באמצעות רגלי הטוש שיש לו, ציורים מתמטיים מרהיבים.       
26 מכונית סולארית מכונית הנוסעת באמצעות תא סולארי ומנוע חשמלי      
28 מסוק סולארי לימוד אוירודינמיקה של מסוקים. איך מסוק טס? ובניית דגם עם מנוע חשמלי ותא סולארי       

 

 


 

 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים