הארה תכניות העשרה בעמ - yeshivarehovot




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה - ישיבה תיכונית רחובות  

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, לכיתה אחת, ותחום המדפסות תלת מימד לכיתה נוספת 
- למטה התוויה מלאה לכל כיתה, עם מספרי השיעורים המתוכננים.  
- מדפסות תלת מימד - חופש אקדמי מלא למדריך . בית הספר רכש 4 מדפסות תלת מימד השימוש בהן הוא חלק מהלמידה. 
 - מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד על כל שינוי במידע הקשור לקבוצות 
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 

 לוז שנתי 
 15מפגשים של 90  דקות 
כיתה י' - תלת מימד עד 14 בקבוצה 
כיתה ז' - עד 16 תכנית מייקרים 
      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

  שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
     
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
     
1 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
2 מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.    עתידי   
3 משקפי VR עולם הוירטואל ריאליטי, ההבדל בין מציאות מדומה לרבודה, צפיה בסרט חלל תלת מימדי באמצעות משקפת שיצרנו.       
4 גלגל תאוצה החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה    עתידי   
5 גשר לאונרדו גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?    4.3  
6 נורת שולחן לד מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם.     4.3  
7 מטוס חשמלי מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב.    4.3  
8 מולקולה לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה.    4.3  
9 פריסקופ חוק שבירה וההחזרה במלוא הדרו, ליצירת כלי אופטי ההופך אותנו לרואים ובלתי נראים.    4.3  
  קופסת חקר זכוכית מגדלת עוצמתית לשיעור מעבדת חקר עצמים בהגדלה כגון עלים וחרקים.       
10 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?    עתידי   
11 גלגל קסם גלגל שדוחפים אותו, הוא מתרחק ואז חוזר, באמצעות משקולת ש"מסתבכת" בגומיה   4.3  
12 תחנת כוח מכשיר המיצר חשמל באמצעות תנועת היד ותנועה יחסית של סליל ומגנט. הכיצד?    4.3  
13 רובוט מרקד רובוט רוטט המסוגל לצייר באמצעות רגלי הטוש שיש לו, ציורים מתמטיים מרהיבים.    4.3  
14 שעון מלחים יוצרים תא סוללה מחומרים כימיים ואלקטרודות. באמצעות הסוללה מפעילים שעון.    עתידי   
15 מסוק סולארי לימוד אוירודינמיקה של מסוקים. איך מסוק טס? ובניית דגם עם מנוע חשמלי ותא סולארי    4.3  
16 מצפן לימוד שושנת הרוחות ויצירת מצפן לניווט    עתידי   
  רובוט זחל     4.3  

 



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים