יום שיא היטקלאס - התוויה למדריכים
מטרה
- יום שיא סביב תוכן מסוים שנבחר לכיתה אחת . עליך לדעת איזה יום שיא נבחר מתוך אלו הרשומים מטה ולעבוד לפי ההתוויה כולל מערכי העשרה.
- 6 שעות אקדמאיות עם אותה כיתה .
- מורה מסייע כל היום אתך מטעם בית הספר.
- מערכים שונים הקשורים לאותו נושא .
- הספק בהתאם למה שהזמן מאפשר .
- יתרת הערכות שלא נעשה בהן שימוש לארגז החזרות באחד מבתי הספר הקבועים בהם המדריך עובד.
הנחיות
- חובה רישום תלמידים - שם, משפחה, כיתה.
- להעבירו לאקסל הדיווח שעות וצילום לאבי במשרד מיד שזה נעשה בשעה הראשונה של היום.
- יש לוודא מול הרכז בהארה את פרטי הקשר המלאים וליצור לפני המפגש קשר עם נציג בית הספר לוודא שיש לכם כיתה מתוקשבת ואת יתר הפרטים
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
יום שיא 1 - אופטיקה
מערכים לביצוע - משקפת, , משקפי VR , משקפי תלת מימד , פריסקופ, קופת קסם , קליידוסקופ .
תגבור / החלפה אם חסר - זואוטרופ , גליון סריג
משקפי ה VR - חשוב להראות את סרט החלל שמבערך והן נשארות בבית הספר כרכוש קבוע. לשימוש יתר הילדים. לא לוקחים הביתה.
יום שיא 2 - כוחות
מכונית תנע , גלגל קסם , מאזניים , ציפור מרכז כובד
יום שיא 3- חשמל
מכונית סולארית , נורת שולחן לד , משחק היד היציבה , מבוך לייזר ,
יום שיא 4 - תעופה
חללית בראשית , פוליסטיסן , רוטוקופטר , הוברבורד , כדורי ברנולי
יום שיא 5 - אסטרונומיה
מערכת השמש דגם תלת מימדי , מפת כוכבים , טלסקופ , מופע ירח , מצפן
יום שיא 6 - רובוטיקה
רובוט מרקד , סגוויי סולארי , חרק רובוטי
העשרה בכל ימי השיא בנושאים -
הגדרה של מייקינג - זו מהות היום ויש להגידר מהו מייקינג בחינוך
הגדרה של מדע - אנו מתמקדים במייקינג במדע וטכנולוגיה ומכאן חשיבות ההגדרה . דגש כאן על שיתוף הילדים.
מערך מדענים - לדלג על דרווין בבתי הספר בפרויקט זה