הארה תכניות העשרה בעמ - chita-wm-atronomy




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
התוויה ראשית - החיטה- אסטרונומיה-כיתות ח'

התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, התמקדות בפרק אסטרונומיה לחטיבות ביניים 
התכנית לכיתה אחת בלבד 
המפגש הראשון מהווה חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 
 לוז שנתי
 12מפגשים של 90 דקות-מחצית א'
13 מפגשים של 90 דקות-מחצית ב'
כיתות ח' 
עד 20 משתתפים בקבוצה
 התלמידים מתחלפים במחצית בין שתחל ב19.2 התוויה חוזרת על עצמה מהתחלה     

בהערות מצוין בוצע במחצית א'.
בהערה נוספת *ספציפית למחצית ב'* יש להתייחס שהתוכן שונה עבור מחצית ב' אך במיספור השיעורים נשאר כפי שהיה במחצית הראשונה
 

עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

אשכול 
ט' 
שם המערך דגשים למדריך הכשרה מחצית א' מחצית ב'
1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. 
     
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. הגדרת תחום אסטרונומיה- חקר הכוכבים וגרמי השמיים. התלמידים מתכוניים לשיעור 2 בהביאם את ההמצאה/ הממציא החשוב בכל הזמנים. 
     
  סליים        
  מטוטלת        
  מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
  הוברבורד        
  משקפת        
  מכונית תנע        
  קליידוסקופ        
  טריינר        
  פיקאצו- לד        
6 משקפי VR בוצע במחצית א'   בוצע  
  גלגל תאוצה        
  ספינר        
3 טלסקופ בוצע במחצית א'
 
21.11-שירה  בוצע  
  פוליסטיסן        
  קאטמראן א'        
  קאטמראן ב'        
3 מפת כוכבים בוצע במחצית א' 21.11-שירה  בוצע  
  בומראנג א'        
  בומראנג ב'        
  מערכת השמש דו מימד         
  מערכת השמש דגם תלת מימדי  הדגש בשיעור הזה הוא על הסרטונים של הגלקסיה שלנו, שיחה בנושא האסטרונומים הגדולים של כל הזמנים       
  חומצה ובסיס        
  סירת קיטור        
  נשכן מפרקים        
  קטאפולטה        
  גוני השלד        
  ספיירוגרף        
  רוטוקופטר + חץ מעופף        
  מכונית גומי        
  סביבוני אילוזיה        
  גשר לאונרדו        
  מאוורר סולארי        
נורת שולחן לד ספציפית למחצית ב'      עתידי 
  מכונית מגנטית        
  מטוס חשמלי        
7 עריסתו של ניוטון     7.1 עתידי 
  מולקולה        
  פריסקופ        
  קופסת חקר        
5 משקפי תלת מימד     7.1 עתידי 
  מערכת אזעקה        
2 חללית בראשית     בוצע עתידי 
11 משחק היד היציבה     7.1 עתידי 
  תוכי יוסי        
  גלגל קסם        
  מגדי הצפרדע        
  סרט הנפשה        
4 צמידי שמש     בוצע עתידי 
  חול צבעוני        
6 מאזניים ספציפית למחצית ב'      עתידי 
  ציפור מרכז כובד        
  תחנת כוח        
12 כדורי ברנולי     7.1 עתידי 
  מכונית רחף        
  מאובנים        
  חרק רובוטי        
  זואוטרופ        
  מופע ירח        
  תנועה והסוואה        
13 רובוט מרקד     בוצע עתידי
8-9 טנק שרמן     7.1 עתידי 
  סירת פדלים        
  סירת מנוע חשמלית        
10 רובוט זחל     7.1 עתידי 
  מבוך לייזר        
  סגוויי סולארי הדגש הוא על אנרגיה סולארית       
  תיבת נגינה        
  מכונית סולארית        
  תמונות קמות לתחייה        
  קופת קסם        
  קנגרו        
  חרוזי מים        
  קסם המים הנעלמים        
  פתיתי שלג        
  פרוזדור אינסופי        
4 שעון מלחים סציפית למחצית ב'      עתידי 
  גיטרה        
  גוף האדם        
  הריאות שלי        
  מסוק סולארי        
  טלפון חוטי        
  טביעת אצבע        
  צבעי ניוטון גליון סריג        
1 מצפן ספציפית למחצית ב'     עתידי 

 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים