הארה תכניות העשרה בעמ - bd-hatvaia




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה ראשית - בני דרום  

התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה
 -חלק מהשיעורים משותפים לשני האשכולות, חלק יחודיים לאשכול מסוים בלבד. 
- למטה התוויה מלאה לכל אשכול, עם מספרי השיעורים המתוכננים. יש לעבור את השיעור הראשון כדי לסיים את ההתוויה 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 

 לוז שנתי 
 30מפגשים , 6 שעות ,  של 45 דקות
ד' - חדשים - 45 ילד 
ה-'ו', ותיקים -  19+19+11+21 = 70 ילד 
עד 20 משתתפים בקבוצה

1.2.24 מחצית-תלמידים לא מתחלפים

      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

ד'  ה'-ו'  שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה
1 1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. 
   
2 2 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
   
  4 סליים      
    מטוטלת      
3 3 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו     
    הוברבורד      
4 - משקפת     בוצע 
5-6 20-21 מכונית תנע     בוצע 
7-8 - קליידוסקופ     בוצע
18   טריינר     28.1
    פיקאצו- לד      
9   משקפי VR     בוצע 
10   גלגל תאוצה     בוצע 
11 6 ספינר     בוצע 
  7 טלסקופ     בוצע 
12   פוליסטיסן     בוצע 
    קאטמראן א'      
    קאטמראן ב'      
13 8 מפת כוכבים     בוצע 
    בומראנג א'      
    בומראנג ב'      
14   מערכת השמש דו מימד      בוצע 
  9-10 מערכת השמש דגם תלת מימדי      עתידי 
    חומצה ובסיס      
    סירת קיטור      
15 11 נשכן מפרקים     בוצע 
    קטאפולטה      
16   גוני השלד     28.1 
    ספיירוגרף      
    רוטוקופטר       
    מכונית גומי      
    סביבוני אילוזיה      
19 12 גשר לאונרדו     בוצע
20   מאוורר סולארי     20.2
21-22   נורת שולחן לד     20.2
23 13 מכונית מגנטית     21.09.23
    מטוס חשמלי      
    עריסתו של ניוטון      
17   מולקולה     28.1
26   פריסקופ     28.1
    קופסת חקר      
27   משקפי תלת מימד     בוצע 
    מערכת אזעקה      
28-29   חללית בראשית     בוצע 
  14-15 משחק היד היציבה     בוצע 
    תוכי יוסי      
    גלגל קסם      
    מגדי הצפרדע      
    סרט הנפשה      
  16 צמידי שמש     20.2
    חול צבעוני      
    מאזניים      
  17 ציפור מרכז כובד     בוצע 
  18-19 תחנת כוח      
    כדורי ברנולי      
    מכונית רחף      
  24 מאובנים     28.1
  22-23 חרק רובוטי     20.2
    זואוטרופ      
    מופע ירח      
    תנועה והסוואה      
  25-26 רובוט מרקד     28.1
    תמונות קמות לתחייה      
24-25   קופת קסם     20.2
    צבעי ניוטון גליון סריג      
30 5 מצפן     20.2

 
 

רחפנים

 
שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מסירה החזרה
  סרטון הטסה של הטורנדו        
  סרטון בניה של השילדה בניה ברביעיות 
 
     
  רחפני מירוץ        
  רחפני משלוחים        
  רחפני מופע אורות        
26-30 סרטון בניה של הרחפן     8.12  
  סרטון בניה של האלקטרוניקה שזור בפעילות       
  הרחבה מנועי בראשלס        
  התקנת סימולטור        
   סוללות ליתיום פולימר- רקע        
  בטיחות בתפעול רחפן        
  צירי הרחפן        
  ביינד        
  כיול בקרים        
  הורדת בתא פלייט        
  איך עובד השלט        
  כיול שלט רחוק        
  קופסה שחורה        
  חוברת הקורס        
  תרגילים ללימוד הטסה        
  סרטון ההדרכה לבנית רחפן        
  סרטון בניית שילדה        
  סרטון תדמית        
  סרטון הטסה של הרחפן בעין יהב        
  סוללות ליתיום פולימר        
  משדר הרחפן- סטיקים ופעולות        
  תהליך צימות- בינדינג-לשלט הרחפן        
   תחרות שליטה משימות  תהליך כיול בקרים        
  הורדת תוכנת הבטא פלייט למחשב        
  צריבת בתא פלייט וקובץ  CLI למחשב הטיסה        
  כיול שלט רחוק        
           
           
 
 
 

 

 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים