בדוגמא הבא נשלח למחשב 3 ערכים שונים, באמצעות חשיינים שמחוברים לארדואינו.
שילוב של שלושת הערכים ביחד יביא להופעה של צבע מסויים במסך המחשב. נוכל
לשלב אילו חיישנים שנרצה - פוטנציומטרים, חיישני אור וחיישן מגנטי.
נפתח בתוכנה של הארדואינו את הדוגמא VirtualColorMixer ונבנה את המעגל החשמלי
לפי התרשים שמופיע בדף הדוגמא באתר של ארדואינו.
נעלה את הקוד ללוח הארדואינו ונעתיק את קוד ה java לתוכנת ה processing ונריץ אותו.
לגרום לחיישנים לשנות את הערך אותו הם קולטים (על ידי סיבוב, חסמת אור, שדה מגנטי)
ונראה כיצד הצבעים במסך משתנים.
הריבוע שמשנה את הצבע שלו על המסך הוא בעצם מדמה פיקסל. כל מסך בנוי מאלפי נורות
זעירות שנקראות פיקסלים - כל פיקסל בנוי משלושה נורות קטנות יותר בצבעים אדום, כחול
וירוק (שלושת צבעי היסוד). לפי העוצמה בה כל אחד מהצבעים דולק כך הצבע הסופי של
הפיקסל משתנה. כל חיישן שולט על צבע אחר מתוך שלושת הצבעים. ניתן להגיע לכל צבע
בעולם על ידי משחק עם שלושת הצבעים הללו.