הארה תכניות העשרה בעמ - פוליגרף




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
מערך פוליגרף 

פירוט ותפקידם של חלקי הערכה:


* נגדים:  ששת הרכיבים המסומנים על המעגל באות R.
תפקידו של הנגד-  להתנגד לזרם החשמלי שעובר במוליכים,כך שייתר הרכיבים יקבלו את הזרם הנכון לצורך פעולתם.
R1- 0 "אוהם"      (צבעו- פס שחור יחיד) 
R2-  4.7 "אוהם"  (צבעו- צהוב, סגול, אדום, זהב)
R3-  84 "אוהם"  (צבעו- אפור, אדום, כתום, זהב)
אוהם זו יחידת ההתנגדות. ככל שיש יותר "אוהם", הנגד חזק יותר.
* טרנזיסטור: הרכיבים המסומן על המעגל באותיות ,Q2 Q1.
טרנזיסטור הוא אחד מההמצאות החשובות של תעשיית האלקטרוניקה.
הוא מכיל שלוש רגליים. שהרגל האמצעית מקבלת זרם חשמלי, נסגר שער המאפשר מעבר זרם בין הרגליים האחרות. שהרגל האמצעית אינה
 מקבלת זרם חשמלי השער נפתח ואין מעבר זרם.
למעשה אנחנו מקבלים כאן מפסק אלקטרוני.
Q1- 3906           Q2- 3904
* קבל: הרכיב המסומן באותC1 .  קבל הוא רכיב המסוגל לאגור חשמל, כמו סוללה.  בשונה מסוללה, הקבל לא יכול לאגור חשמל לאורך זמן.  משתמשים בקבלים כדי "להשהות" זרם חשמלי.  הקבל "אוגר" את הזרם, וכשהוא "מלא"- הוא משחרר אותו, וחוזר חלילה.
* רמקול: מסומן באותיות SPK1.  רכיב שנועד לתרגם זרם חשמלי לגלי קול.
* חיבור לסוללה: רכיב המסומן ב B1  . תפקידו לחבר בין הסוללה לבין המעגל.
* בנוסף יש עוד שני חוטי חשמל נוספים, כחלק מהערכה. 

הוראות הכנה

1.      נדביק את המדבקה המצורפת ללוח הקאפא.
2.      בתחילה נזהה 8 נגדי "0" אום, R1.  את הקצוות שלהם נכופף לצורת "ר", ולאחר שנחורר חורים בעזרת נעץ הסימון, נצמיד אותם לפי המספרים 1-8.
Y כרגע מדריך עובר ומעביר פס של דבק חם על קצוות הנגדים, כדי לקבע אותם אל הלוח.     זהירות חם!
3.      נזהה את הקבל C1, נפסק את רגליו ונלחים אותו- כמו בציור לנגדים מס' 4&8.
Y חשוב שרגלי הנגד יגעו רק בנגדים המצוינים ולא באחרים!
4.      א. נזהה את טרנזיסטור Q1- 3906,  נפסק את רגליו ונלחים אותו כמו בציור לנגדים מס' 2&4.
ב. נזהה את טרנזיסטור Q2- 3904,  נפסק את רגליו ונלחים אותו כמו בציור לנגדים מס' 5&7.
חשוב להשים Y- לטרנזיסטורים יש קוטביות, והדרך בה הם מולחמים חשובה!  הפס השטוח של הרכיבים צריך להיות מופנה אל הרמקול (או האיור שלו לצורך העניין).
5.      נזהה את הרמקול SPK1- ונלחים את החוטים שלו לנגדים 4&5. (כמו באיור).
6.      נזהה את חיבור הסוללה, ונלחים אותו- כאשר החוט השחור מולחם לקצה נגד מס' 5 והחוט האדום מולחם לקצה נגד מס' 2.  גם פה חשוב להשים Y- כי לרכיב יש קוטביות, והדרך בה הוא מולחמים חשובה! 
7.      נזהה שתי חוטי מגע, ונלחים- אחד לקצה נגד 1, ואחד לקצה נגד 8 (כמו באיור). 

איך זה עובד ? 

גוף האדם מוליך זרם. זו הסיבה, שאנו חשופים תמיד לסכנת התחשמלות. 
אבל יכולת הולכת הזרם שלנו משתנה כאשר אנו רטובים או מזיעים. ככל שאנו "לחים" יותר, נעביר זרם יותר טוב. 
שידינו יבשות, אנו סוגרים את המעגל באמצעות אחיזה בשני חוטי הפוליגרף. יכולת ההולכה שלנו היא מסוימת. אנו שומעים צפצוף. 
אבל. כאשר ידינו רטובות או שאנו מזיעים (משקרים), יכולת ההולכה שלנו משתפרת, הצפצוף נשמע חזק הרבה יותר. 

אז, איך זה קורה ? 

התשובה נעוצה ברגישות הטרנזיסטורים. כל זמן שאנו "יבשים" רק טרניזטור 1 מעביר זרם לרמקול. שאנו "לחים", גם הטרנזיסטור השני נכנס לפעולה, סוגר מעגל והרמקול מקבל זרם גבוה יותר. 

משחק פוליגרף:
 
1.מתנדב אחד יוצא החוצה, ואחד מהילדים בקבוצה מקבל "פרס" כלשהו. הילד חוזר, וצריך לתשאל את הילדים ולגלות "מי לקח  את הפרס?"
- מתחילים עם שאלות פשוטות "האם שמך הוא__________?"
                                     "האם אתה בקייטנה/חוג_______?"
                                ואז שואלים: "האם לקחת את ה"פרס"?
* אם הילד הצליח לגלות, הילד מקבל את הפרס.

ועוד פעם...

והנה הסרטון 








[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים