כללי בטיחות בתפעול ובנייה של רחפנים
את כללי הבטיחות בהטסה, הכרנו בפרק אחר, והללו חשובים מאוד.
חשובים לא פחות הם כללי הבטיחות בתפעול והתחזוקה של הרחפן.
נתחיל במספר תמונות, ששוות אלף מילים:
הפציעות שאתם רואים כאן לא קרו בהטסה, אלא בסדנת הבנייה. כדי לשמור על התלמידים שלנו, יש להקפיד על כמה כללים פשוטים, הנה הם:
1. אין לאפשר מצב בכיתה, בו ישנם גם להבים (מדחפים) וגם סוללות. אחד מהשניים לעולם יהיה חסר.
2. טיסת מבחן לרחפן תיעשה על ידי אדם מנוסה בלבד. אין לאפשר לתלמיד לנסות להתניע רחפן לבדו לראשונה.
3. כל טיפול ברחפן, יחל בהסרת הלהבים שלו.
4. רחפן לא יעלה לאוויר לפני בדיקה מקיפה במערכת המחשב כי כל ההגאים ממורכזים, אינם הפוכים, והרחפן "טס במעבדה". כדאי לציין רחפן כזה שעבר בד"ח, בסימון מיוחד, ורק אז לאפשר טיסת בכורה.
5. יש לבדוק ציוד רדיו לפני כל הטסה שהרחפן על הקרקע
6. הדרכת הטסה על ידי אדם מנוסה. הטסה עצמאית ללא מדריך רק אחרי 5 טיסות סולו עם מדריך ליד החניך.
7. יש להמריא, במרחק של 10 מטר מהרחפן, אם יש חיץ אפשר ממרחק של 3 מטר. אין להמריא ממרחק נגיעה.
8. המראה תמיד לתוך כיוון הרוח.
10. מומלץ מספר שעות סימולטור לפני הטסה ראשונה.
11. יש לוודא שמחשב הרחפן מתוכנת למצב arm ו disarm אקטיבי. כך שמדחפים לא יחלו לעבוד מבלי שרצינו בכך.
12. אין להפעיל רחפן באחיזה.
כללי זהירות בעניין סוללות lipo
1. לשמור ולהטעין בתיק חסין אש. להטעין בהשגחה.
2. להטעים רק עם מטען יעודי שכולל בלנסר.
3. סוללה שמתנפחת להפסיק שימוש.
4. להתיחס לסוללה כמו שמתיחסים לשקע. סכנת התחשמלות, כוויה.